Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр

                                                   

                                                                                                   Батлав
                                                      Сургалтын менежер                      д.намсамдаа
          
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр№1
Хичээлийн сэдэв: Мэдээллийг хэмжих нэгж
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг чадвар эзэмшүүлэх.
Хамрах хүрээ: 8-р анги
Үргэлжлэх хугацаа: 40 минут
Хичээлийн зорилго: . Мэдээллийг хэмжих аргад суралцах
Хичээлийн зорилт:
·         Мэдээллийг хэмжих нэгжийг ойлгох
·         Мэдээллийг хэмждэг болох
·         Төрөл бүрийн мэдээллийг хадгалах төхөөрөмжийн багтаамжийг тооцоолох, ялгах, харьцуулах

Хэрэглэгдэхүүн: Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр №4,  үзүүлэн 4.1, LCD дэлгэц, үнэлгээний хуудас
Арга зүй: тайлбарлан таниулах, үзүүлэн харуулах,
Хичээлийн үе шат
Минут
Суралцах үйл ажиллагаа

Багшийн санал
Багшийн үйл ажиллагаа
Суралцагчийн үйл ажиллагаа
Сурагчдыг хичээлдээ анхааралтай оролцохыг уриална.
1
Зохион байгуулах хэсэг
2 мин
Багш сурагчидтай мэндлэн, самбарт огноо хичээлийн сэдэв бичнэ.


Сурагчид багштайгаа мэндэлж хичээл эхлэхэд бэлэн болно.

Багшид ирц өгөх
2
Сэргээн санах
3 мин
Аливаа нэгжийг хэрхэн хэмждэг талаар ярилцаж хэмжих нэгжийг зургаар үзүүлж тайлбарлана. Зураг1, 2, 3
Сурагчид хэмжих нэгжийн талаар сэргээн санах
Бүх сурагчидтай ажиллах
3
Сэдэл төрүүлэх
3 мин
Мэдээллийг хэрхэн хэмждэг вэ? гар утас, видео камер болон аппаратны мэдээллийг хэмжих нэгж байдаг уу?
Сурагчид мэдээллийг хэмжих аргууд байж болох талаар асуудал дэвшүүлж таамаглал гаргана.

4
Шинэ мэдлэг бүтээлгэх
10 мин
Сурагчид ТӨМ1.1-ийг тараан өгч ажиллуулна.
Мэдээллийг хэмжих нэгжийн талаар мэдээлэл өгнө. medeelel.ppt1

Сурагчид мэдээллийг хэмжих нэгжийн талаар танин мэдэж , өөрийн үгээр тайлбарлаж илэрхийлнэ.
Сурагчид мэдээллийн гол зүйлийг тэмдэглэж сурна.
Ойллгоогүй үлдсэн хүүхэд байгаа эсэхийг шалгаж сайтар ажиглах

Сурагчид хэрхэн идэвхитэй ажиллаж байгааг сайн мэдэрч байх.
5

Шинэ мэдлэгээ бататгах



15 мин
Сурагчдад ТӨМ1.2-ийг тараан өгч ажиллуулна. Чадахуй: Даалгавар
2-6


Сурагчид даалгаврыг гүйцэтгэх явцдаа мэдээллийг хэмжих нэгжийн талаар танин мэднэ.















Багш сурагчдын гүйцэтгэлийг хянаж, зөвлөн
тусална.
6
Үнэлгээ
3 мин
Сурагчид дэвшүүлсэн асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэж байгаа эсэхийг үнэлгээний хуудас ашиглан үнэлнэ.
Сурагчид өөрийн үнэлгээний хуудсыг үнэн зөвөөр бөглөнө.

7
Дүгнэлт
2 мин
Мэдээллийг хэмжих хамгийн их болон бага нэгж юу вэ?
Мэдээллийг хэмжих нэг нэгжээс нөгөө рүү хэрхэн шилжүүлэх вэ? сурагчдаар тайлбарлуулна.
8
Гэрийн даалгавар
2 мин
Сурах бичгийн 6-р хуудасны Чадахуй хэсгийн даалгавар 7,8-ыг хийж ирэх.

Дүгнэлт ....................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................





                                                         
                                                     Батлав
                                                     Сургалтын менежер                     д.намсамдаа

Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр№2
Хичээлийн сэдэв: Загвар байгуулцгаая
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг чадвар эзэмшүүлэх.
Хамрах хүрээ: 8-р анги
Үргэлжлэх хугацаа: 40 минут
Хичээлийн зорилго:  Объектийн мэдээлэлд тулгуурлан, мэдээллэн загварыг дүрслэх аргуудын нэг болох хүснэгтэн загвар байгуулах аргад суралцах
Хичээлийн зорилт:
·         Объект түүний шинж чанар мэдээллэн загвар байгуулахад чухал болохыг мэдэх
·         Хүснэгтэн загвар байгуулах
Хэрэглэгдэхүүн: Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр №2,  үзүүлэн 4.1, LCD дэлгэц, үнэлгээний хуудас
Арга зүй: тайлбарлан таниулах, үзүүлэн харуулах, багаар ажиллах
Хичээлийн үе шат
Минут
Суралцах үйл ажиллагаа

Багшийн санал
Багшийн үйл ажиллагаа
Суралцагчийн үйл ажиллагаа
Сурагчдыг хичээлдээ анхааралтай оролцохыг уриална.
1
Зохион байгуулах хэсэг
2 мин
Багш сурагчидтай мэндлэн, самбарт огноо хичээлийн сэдэв бичнэ.

Сурагчдыг 5 баг болгон суулгах.
Сурагчид багштайгаа мэндэлж хичээл эхлэхэд бэлэн болно.

Багшид ирц өгөх
2
Сэргээн санах
3 мин

Сурагчид хэмжих нэгжийн талаар сэргээн санах
Бүх сурагчидтай ажиллах
3
Сэдэл төрүүлэх
3 мин
Мэдээллийг хэрхэн хэмждэг вэ? гар утас, видео камер болон аппаратны мэдээллийг хэмжих нэгж байдаг уу?
Сурагчид мэдээллийг хэмжих аргууд байж болох талаар асуудал дэвшүүлж таамаглал гаргана.

4
Шинэ мэдлэг бүтээлгэх
7 мин
Багш сурагчдаас даалгавар А-г гүйцэтгэхэд ямар байсан талаар асууж, эхийг өөр хэлбэрээр дүрслэх боломж байгаа эсэх талаар асууна.
Хүснэгт 1.1-ийг тараан өгч сурагчдаар ажиглуулж, харьцуулалт хийлгэнэ.
Сурагчид мэдээллийг дүрслэх хэлбэрийн нэг нь хүснэгт гэдгийг ойлгож дүрсэлж харьцуулна.
Ойллгоогүй үлдсэн хүүхэд байгаа эсэхийг шалгаж сайтар ажиглах

Сурагчид хэрхэн идэвхитэй ажиллаж байгааг сайн мэдэрч байх.
5

Шинэ мэдлэгээ бататгах



10 мин
Мэдээллийг дүрслэх аргуудын 1 болох
Сурагчид баг багаараа ТӨМ2.3-н даалгаврыг гүйцээн хийж нөхөх даалгаврыг гүйцэтгэнэ.
Сурагчид хүснэгтийн бүтцийг тодорхойлж, хүснэгтийг байгуулна.










Багш сурагчдын гүйцэтгэлийг хянаж, зөвлөн
тусална.
6
Үнэлгээ
3 мин
Сурагчид дэвшүүлсэн асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэж байгаа эсэхийг үнэлгээний хуудас ашиглан үнэлнэ.
Сурагчид өөрийн үнэлгээний хуудсыг үнэн зөвөөр бөглөнө.

7
Дүгнэлт
10 мин
Баг тус бүр хийсэн даалгавраа танилцуулж хэрхэн хийсэн талаар ярилцана.
8
Гэрийн даалгавар
2 мин
Сурах бичгийн 8 дугаар хуудасны хэрэглэхүй хэсгийн 2-8-ыг өгнө.


Дүгнэлт ....................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................

                                                                  Батлав
                                                      Сургалтын менежер                д.намсамдаа

Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр№3
Хичээлийн сэдэв: Загвар байгуулах үе шат
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг чадвар эзэмшүүлэх.
Хамрах хүрээ: 8-р анги
Үргэлжлэх хугацаа: 40 минут
Хичээлийн зорилго: Загвар байгуулах үе шатны дагуу төрөл бүрийн загвар байгуулах
Хичээлийн зорилт:
·         Загвар түүний төрлийг танин мэдэх
·         Загвар байгуулах үе шатыг мэдэх
·         Төрөл бүрийн загварыг тайлбарлах, харьцуулах дүн шинжилгээ хийх
Хэрэглэгдэхүүн: Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр №3,  үзүүлэн 3.1, LCD дэлгэц
Арга зүй: тайлбарлан таниулах, үзүүлэн харуулах,
Хичээлийн үе шат
Минут
Суралцах үйл ажиллагаа

Багшийн санал
Багшийн үйл ажиллагаа
Суралцагчийн үйл ажиллагаа
Сурагчдыг хичээлдээ анхааралтай оролцохыг уриална.
1
Зохион байгуулах хэсэг
2 мин
Багш сурагчидтай мэндлэн, самбарт огноо хичээлийн сэдэв бичнэ.

Сурагчдыг 3 баг болгон суулгах.
Сурагчид багштайгаа мэндэлж хичээл эхлэхэд бэлэн болно.

Багшид ирц өгөх
2
Сэргээн санах
3 мин
Бид амьдралдаа төрөл бүрийн загварыг ашигладаг. Тухайлбал,
·         Ямар нэгэн зүйлийн жижгэрүүлсэн хувь
·         Шинээр бүтээн байгуулж буй зүйлийн эх загвар
·         Үйлдлийн дарааллын загвар
·         Үлгэр дуурайлал болох хэв маяг гэх мэт. Зураг 1.1- Зураг 1.4
Сурагчид судалж буй хичээлийн агуулгыг мэдээллэн загварын тусламжтайгаар эзэмшдэг болохыг ойлгоно.
Бүх сурагчидтай ажиллах
3
Сэдэл төрүүлэх
15 мин
Сурагчид хосоор ажиллана. Сурах бичгийн 10-р хуудсанд байгаа Чадахуй хэсгийн даалгавар 1-3-ыг гүйцэтгэж дүгнэлт бичнэ.
Дарааллын дагуу мэдээллэн загвар байгуулах аргад суралцана.

4
Шинэ мэдлэг бүтээлгэх
5 мин
Багш загвар байгуулах үе шатны бүдүүвчийг үзүүлж, тодорхой жишээн дээр тайлбарлана.  
Сурагчид хэрэгтэй зүйлээ тэмдэглэж авна.
Ойллгоогүй үлдсэн хүүхэд байгаа эсэхийг шалгаж сайтар ажиглах

Сурагчид хэрхэн идэвхитэй ажиллаж байгааг сайн мэдэрч байх.
5

Шинэ мэдлэгээ бататгах



7 мин
 Сурагчид 10-р хуудасны Хэрэглэхүй хэсгийн даалгавар 2-ыг гүйцэтгэнэ.
Арав хоногийн хугацаанд өдөр бүр хэдэн сандал хийсэн нь мэдэгдэж байг. Тэгвэл өдөрт дунджаар хэдэн сандал, бүгд нийлээд хэдэн сандал хийсэн болохыг тодорхойлно уу. Энэ бодлогын хүснэгтэн загвар ямар байх вэ? Математикийн томъёо бүхий загвар байгуулна уу?


Сурагчид “сандал”-ны хүснэгтэн мэдээллэн загварыг үүсгэж бусаддаа танилцуулна.











Багш сурагчдын гүйцэтгэлийг хянаж, зөвлөн
тусална.
6
Үнэлгээ
3 мин
Сурагчдыг сайшаах, урамшуулах байдлаар үнэлнэ.
Сурагчид өөрийн үнэлгээний хуудсыг үнэн зөвөөр бөглөнө.

7
Дүгнэлт
3 мин
Сурагчдаар мэдээллэн загвар байгуулах дарааллыг тайлбарлуулна.
8
Гэрийн даалгавар
2 мин
Сурах бичгийн 10-р хуудасны Хэрэглэхүй хэсгийн даалгавар 1-ийг хийх




                                                                                                       Батлав
                                                           Сургалтын менежер                   Д.намсамдаа

Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр№4
Хичээлийн сэдэв: Математик загвар байгуулцгаая
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг чадвар эзэмшүүлэх.
Хамрах хүрээ: 8-р анги
Үргэлжлэх хугацаа: 40 минут
Хичээлийн зорилго: Математик загвар байгуулж , дүн шинжилгээ хийх арга барилд суралцах
Хичээлийн зорилт:
·         Функцын график байгуулах үйл явц нь загварчлал болохыг ойлгох
·         График байгуулах
·         Мэдээллэн загварт дүн шинжилгээ хийх
Хэрэглэгдэхүүн: Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр №4,  үзүүлэн 3.1, LCD дэлгэц
Арга зүй: тайлбарлан таниулах, үзүүлэн харуулах,
Хичээлийн үе шат
Минут
Суралцах үйл ажиллагаа

Багшийн санал
Багшийн үйл ажиллагаа
Суралцагчийн үйл ажиллагаа
Сурагчдыг хичээлдээ анхааралтай оролцохыг уриална.
1
Зохион байгуулах хэсэг
2 мин
Багш сурагчидтай мэндлэн, самбарт огноо хичээлийн сэдэв бичнэ.

Сурагчдыг 3 баг болгон суулгах.
Сурагчид багштайгаа мэндэлж хичээл эхлэхэд бэлэн болно.

Багшид ирц өгөх
2
Сэргээн санах
15 мин


Бүх сурагчидтай ажиллах
3
Сэдэл төрүүлэх
15 мин
Нэгэн ангийнхан сурагчдын урлагын үзлэгийн тоглолтыг үзэх болжээ. Чингүүн, Номин гар үзвэрийн ямар тасалбар авсныг үзье. Сурагчид загварыг хүснэгт болон зургаар дүрслэн үзүүлнэ.
Сурагчид загварыг хүснэгт болон зургаар дүрслэн дүн шинжилгээ гаргана.

4
Шинэ мэдлэг бүтээлгэх
10 мин
Багш график байгуулах талаар математикийн жишээнд тулгуурлан мэдээлэл хийнэ.
Объект болон үйл явцын тоон үзүүлэлтүүдийг цэг, шулуун, муруйгаар дүрслэн үзүүлснийг грацик загвар гэнэ. Хоёр хэмжигдэхүүний хоорондын хамаарлыг функц гэнэ. Фунзцын график нь хоёр хувьсах хэмжигдэхүүний хоорондын хамаарлыг хавтгайн цэгүүдээр дүрсэлсэн дүрслэл вм. Функцын загвар нь математик загварын жишээ болно. Функцын графикийг байгуулахдаа:
1.    Түүний томъёоны дүрслэлийг ашиглан хүснэгтэн өгөгдлийг бэлтгэнэ. Энэ нь тухайн функцын хүснэгтэн загвар болно.
2.    Хүснэгтэн загварыг ашиглан тэгш өнцөгт координатын системд харгалзах цэгүүдийг байгуулж, цэгэн график загварыг, зарим үед шугамаар холбон шугаман график болно.
Сурагчид график  загвар байгуулах алгоритмыг мэдэж харьцуулна.
Ойллгоогүй үлдсэн хүүхэд байгаа эсэхийг шалгаж сайтар ажиглах

Сурагчид хэрхэн идэвхитэй ажиллаж байгааг сайн мэдэрч байх.
5

Шинэ мэдлэгээ бататгах



15 мин
Багш сурагчдад
 y= 2x-1 Функцын график байгуулах даалгаврыг сурагчдад өгч, хосоор ажиллахыг зөвлөнө.

Хүснэгт 1.1.3 y = 2x-1 Функцын хүснэгтэн загвар
X
2
1
0
-1
-2
Y
3
1
-1
-3
-5




Функцын график байгуулах дарааллыг гаргаж, цахим хэлбэрээр дүрслэн дүгнэлт гаргана.








Багш сурагчдын гүйцэтгэлийг хянаж, зөвлөн
тусална.
6
Үнэлгээ
3 мин
Сурагчдыг сайшаан урамшуулах байдлаар үнэлнэ.
Сурагчид өөрийн үнэлгээний хуудсыг үнэн зөвөөр бөглөнө.

7
Дүгнэлт
2 мин
Багш сурагчдаар өгөгдсөн функцийн график байгуулсан дарааллыг тайлбарлуулна.
8
Гэрийн даалгавар
2 мин
Сурах бичгийн 12-р хуудасны Чадахуй хэсгийн даалгавар 1-4-ийг өгнө.

Дүгнэлт ....................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment